“De parto”

Hi ha un documental que, al meu parer, no pot deixar de veure qui tingui un mínim interès en el món del part, els seus processos fisiològics i la medicalització a que es veu subjecte. Es titula De parto, i parla sobre la informació i desinformació entorn al part, sobre pràctiques abusives en l’entorn hospitalari (violència obstètrica), els protocols que es segueixen en els hospitals, sobre les seqüeles que poden tenir. Tot narrat a través de les vivències i els testimonis de dones i famílies, que han anat seguint abans, en el moment del part i en el postpart. També hi ha algun testimoni que parla quan fa temps que va parir. També surten, com a contrast, els protocols públics d’Holanda i Anglaterra.

El documental va ser fet per Mariona Ortiz i Anna Masllorens, i emès a “Documentos TV”, de TVE, l’any 2006.

La veritat és que a mi em va commocionar molt més del que em podia arribar a imaginar, quan el vaig veure per primera vegada. No podia deixar de plorar. Acte seguit el vaig tornar a veure: dues vegades en una mateixa tarda. Amb el meu petit de dos mesos dormint als meus braços. De cop i volta em vaig adonar de que el meu part que, teòricament havia anat tan bé (perquè havia acabat ), potser havia estat… una mica traumàtic. I no havia estat “meu“. Ni del meu fill.

Anuncis

Deixa un comentari

